Crnogorski savez za tehničku kulturu „Politehnika“ organizovao je danas u OŠ “Dušan Korać” okrugli sto na temu STEM obrazovanja, u okviru projekta „Naučni iskorak - od talenta do istraživača, finansiranom od strane Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija Crne Gore.
Na ovom naučnom skupu kojem su prisustvovali nastavnici osnovnih i srednjih škola, predstavnici obrazovnih i naučnih institucija, stručnjaci iz oblasti STEM-a, donosioci odluka i mnogi zainteresovani akteri iz zajednice, razgovaralo se o značaju STEM obrazovanja, ulozi savremenih tehnologija u savremenom društvu, te mogućnostima koje se pružaju djeci i mladima u oblasti naučnog istraživanja i tehnoloških inovacija.
Tom prilikom, Petar Subotić u ime Crnogorskog saveza za tehničku kulturu “Politehnika”, kazao je da kroz ove aktivnosti žele da popularišu nauku, prvenstveno prirodne nauke.
“Okrugli sto na temu STEM obrazovanje u osnovnim školama, vodila je koleginica Biljana Krivokapić, a kroz ove aktivnosti želimo da popularišemo nauku i prvenstveno prirodne nauke, da djeca uvide da je nauka u suštini zanimljiva” istakao je Subotić, te dodao da su paralelno održane i radionice za djecu na kojima su obrađivane teme robotike, elektronike, 3D modelovanja, hemije, ekologije, kao i raketnog modelarstva.
“Forsiramo praktični i timski rad jer djeca to vole i tako najbolje usvoje nova znanja i vještine,” kazao je Subotić.
Dodaje, da je Crnogorski savez za tehničku kulturu u prethodnom periodu realizovao niz radionica u Herceg Novom, Podgorici i Rožajama, a očekuju ih slične aktivnosti u Beranama i jednoj od opština na primorju.
Direktorica Osnovne škole “Dušan Korać”, Todora Popović ističe da je organizovanje ovakvih aktivnosti veoma značajno za školu, te da djeca najbolje uče kroz praktičan rad.
“Realizacija okruglog stola i tematskih radionica veoma je značajna za našu školu, te vjerujem da će doprinijeti osnaživanju mladih za naučnoistraživački rad” zaključila je direktorica Popović.
Inače, STEM pristup obrazovanju je interdiscipliniran pristup učenju koji pomjera granice i uklanja barijere koje razdvajaju nauku, tehnologiju, inženjering i matematiku. U praksi STEM nije fokusiran na pojedinačne discipline, već je usmjeren na posmatranje i rješavanje zadataka kroz sveobuhvatno sagledavanje i pristup, integrišući nauku, tehnologiju, inženjering i matematiku. Drugim riječima STEM pristup integriše navedene četiri discipline povezujući ih u jedinstvenu cjelinu, stvarajući novi pristup rješavanju zadataka u okviru obrazovnog sistema.
Cilj STEM sistema je da učenicima tokom obrazovanja pruži konkretnu i jasnu primjenu naučenog, putem rješavanja realnih problema koji su posmatrani i rješavani cjelovito kroz prizmu nauke, tehnologije, inženjeringa i matematike.
Autorka: Mirza Hekalo
Foto i video: Vladimir Jelić